TEATER & SCENISK FORMIDLING

På teaterkursene setter vi opp utdrag fra forskjellige teaterstykker hvert semester.(12-14 ganger)

Teaterkurs:

Se også teaterkompani

Teaterkursene inneholder tekstarbeid, teaterleker, improvisasjon, skuespillerteknikk, stemmebruk, pust/avspenning og akrobatikk/dans/bevegelse - tilrettelagt for barnas alder. Vi dyrker barnas fantasi og skapende evne innenfor teatrets rammer og vil øke deres kroppsbevissthet, gi dem utfordringer og utvide deres repertoar. Kurset avsluttes med en forestilling for familie og venner i teatersalen på Art - med scenografi, scenelys, kostymer og teatersminke...
NB! Teaterkursene er for barn og ungdom som liker å jobbe med tekst - det forventes at de øver på replikker hjemme

OBS! OBS!
TEATER kursene er ikke med på forestillingene på Chateau Neuf, de har kun sin egen forestilling på Art.

Vil du lære mer om teater & formidling?

Scenisk formidling med Kathinka Isaksen - workshop & privattimer her på Art - alle kursene kan kombineres.

Scenisk formidling & auditiontrening - workshop i juni

I denne workshopen er fokuset skuespillerteknikk, improvisasjon & tekstforståelse. Kathinka er spesielt opptatt av scenisk trygghet; gjennom ulike teaterøvelser vil dere få erfaring og innsikt i hva dere skal fokusere på og lære mer om scenisk tilstedeværelse og formidling, knyttet til audition. Det er kun 10 deltagere, for at dere skal få maksimalt ut av timene. (Art, Scenestudio)

NB! Kun 10 plasser per workshop - meld dere på, for å sikre dere plass (pris: 560 kr)

Scenisk formidling & monologarbeid - privattimer i september - timene blir lagt ut i juni