Musikalkurs

Musikal kurs er fordelt i nummer etter alder.
Musikalkurs 1 (1. - 2. klasse) Musikalkurs 2 (3. - 4. klasse) Musikalkurs 3 (5. - 7. klasse)

Musikal 1 får elevene både synge og danse samtidig. Vi jobber med sanger fra musikaler som Mamma Mia, Annie, Løvenes Konge, Jungelboken, Trollmannen fra Oz og mange flere. VI synger også fra nye og gamle MGP jr. låter
Fokuset er å kombinere dans og sang. Det vil øves på egne musikalkoreografier og scener hentet fra kjente musikaler. Det fokuseres på mestring og miljø samtidig som barna vil utvikle seg innen sang og dans. De vil også få en intro til noe tekst  og replikker.

Musikal 2 -3 -4
 har vi som formål å utvikle sang-, teater- og danseferdigheter, gjennom musikalarbeid. Hvert semester jobber vi med et utdrag fra diverse musikaler og filmer. Semesteret har 13-15 treninger, og resultatet vises til slutt i forestillinger.

Alle får utdelt eget manus og en rolle, og på forestillingen bruker vi kostymer, scenografi og rekvisitter. På musikalkurs legger vi mest vekt på sang og dans, og skuespillet binder forestillingen sammen med replikker. Vi skal øve på å synge alene eller i mindre grupper og korsang på mellom 5-10 sanger. Musikken kommer på en Dropbox-link slik at man også kan øve hjemme. Elevene lærer flere dansekoreografier og øver på sin rolle alene og i samarbeid med andre.

I slutten av semesteret fremføres en ”mini-musikal”, som er en forestilling som tar ca. 30-40 min. Alle kursdeltakerne får utdelt en rolle, enten den er stor eller liten. Det er ikke antall replikker som teller, men hva man gjør ut av det man får tildelt. Vi har flinke og erfarne pedagoger som kan jobben sin godt og fordeler oppgaver etter beste evne. Totalen til slutt – hva man sammen klarer å skape, er det som er viktig. Derfor er det viktig at elevene møter forberedt til timen og at man er tilstede på flest mulig timer.

Musikalkurs
Nullstill